۲_ معناداری، قلمرو و رویکردها در ساحتهای مختلف تربیتی کودک
۳_ بنیانهای نظری تربیت دوره پیشدبستانی و دبستانی
۴_ کودک و تربیت دوره کودکی در اندیشه متفکران و مربیان بزرگ
۵_ فلسفه بازی و تربیت دوران کودکی
۶_ تأملات فلسفی در باره نقش ادبیات و رسانه در تربیت کودک
۷_ مفاهیم کلیدی در تربیت دوره کودکی (استعداد، رشد، موقعیت، عدالت، زبان، تفکر، اخلاق مراقبتی و ...)
۸_ بنیانهای فلسفی حقوق کودک با تأکید بر حق تربیت
۹_ استلزامهای روششناختی و اخلاقی مطالعات تربیتی در دوره کودکی
ج) فلسفه تربیت معنوی و دینی در دوران کودکی
۱_ معنا، حدود و رویکردهای تربیت معنوی کودک
۲_ معنا، حدود و رویکردهای تربیت دینی کودک
۳_ مفاهیم بنیادین تربیت دوره کودکی و بازاندیشی و بازخوانی آنها از منظر اسلامی (فطرت، رشد، عقل، استعداد، موقعیت، خیال و اراده، بازی و بازیمحوری، زبان و تفکر، اخلاق مراقبتی، هویت، آزادی و عدالت و ...)
۴_ فرهنگ و ارزشهای دینی در فلسفه تربیت کودک ایرانی
۵_ کودک و تربیت در دوره کودکی در اندیشه متفکران مسلمان
۶_ رویکرد اسلامی به چالشهای معاصر تربیت در دوره کودکی
۷_ نقد و ارزیابی رویکردهای تربیت کودک از منظر اسلامی
د) تعلیم و تربیت کودکان با توجه به ویژگیها و چالشهای فلسفی عصر حاضر
۱_ تربیت فلسفی و آموزش فلسفه به کودکان
۲_ تربیت کودک در دوران هوش مصنوعی، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی
۳_ فلسفه والدگری (مادری و پدری) در عصر جدید
۴_ توسعه پایدار و ملاحظات بومشناختی (مهارتهای اجتماعی و شهروندی، محیط زیست و ...)